Odbieram

Paczkę możesz odebrać w kioskach RUCH, Automatach Paczkowych, wybranych stacjach ORLEN. Odbiór jest możliwy również w punktach partnerskich oznakowanych logiem ORLEN Paczki. Wszystkie punkty odbioru możesz znaleźć na: http://www.orlenpaczka.pl/pokaz-punkty. Na odbiór paczki masz 3 dni robocze.

Czas dostawy ze sklepów internetowych wynosi 1 dzień roboczy (98% paczek) Czas dostawy od klientów indywidualnych i Vinted wynosi 1-3 dni robocze.

Paczkę możesz odebrać w ciągu 3 dni od otrzymania wiadomości z kodem odbioru lub notyfikacji w aplikacji.

Tak – jest taka możliwość, ale jedynie z poziomu aplikacji mobilnej ORLEN Paczka i tylko dla paczek znajdujących się w automatach paczkowych. Dla paczek znajdujących się w kioskach, stacjach paliw, punktach partnerskich taka funkcjonalność jest niedostępna.

Aby złożyć reklamację wypełnij formularz reklamacyjny na stronie http://www.orlenpaczka.pl/reklamacje.

Sprawdź status swojej paczki na http://www.orlenpaczka.pl/sledz-paczke. Jeśli status paczki mówi o jej zaginięciu, skontaktuj się z Centrum Obsługi Klienta, tel.: 22 33 33 999, e-mail: usluga@orlenpaczka.pl. Dołożymy wszelkich starań, by odnaleźć zaginioną paczkę.

Nie musisz odbierać paczki osobiście. Wystarczy, że przekażesz zaprzyjaźnionej osobie kod odbioru, który jest niezbędny do odebrania paczki.

Podczas całej podróży Twojej paczki do punktu odbioru dostaniesz od nas powiadomienia e-mail oraz notyfikacje w aplikacji mobilnej o zmieniających się etapach/statusach przesyłki. Kiedy paczka dotrze na miejsce odbioru, niezwłocznie poinformujemy Cię, wysyłając SMS na podany przy składaniu zamówienia numer telefonu komórkowego lub poprzez informację w aplikacji mobilnej.

Tak, duża część naszych punktów partnerskich jest czynna 7 dni w tygodniu. Paczkę możesz odebrać w niedzielę w Automacie Paczkowym i na wybranych stacjach ORLEN. Pełną listę punktów możesz sprawdzić pod linkiem https://www.orlenpaczka.pl/pokaz-punkty.

Upewnij się, że: - nie masz założonej blokady na bramki SMS u swojego operatora komórkowego; - nie masz przepełnionej skrzynki odbiorczej w swoim telefonie; - nie podano błędnego numeru telefonu lub nie został podany numer stacjonarny.

Paczkę możesz odebrać tylko i wyłącznie poprzez podanie prawidłowego pięcio- lub sześciocyfrowego kodu odbioru lub zdalnie za pomocą aplikacji mobilnej. Jeśli nie otrzymałeś kodu odbioru SMS-em lub nie masz aplikacji mobilnej skontaktuj się z Centrum Obsługi klienta, tel.: 22 33 33 999, e-mail: usluga@orlenpaczka.pl.  

Jeżeli przez pomyłkę podałeś błędny numer telefonu, na który ma trafić kod odbioru paczki, musisz skontaktować się z nadawcą paczki.  

Nie ma możliwości odbioru paczek bezpośrednio z centrum logistycznego. Gdy paczka dotrze do wybranego przez Ciebie punktu odbioru, otrzymasz SMS, wiadomość e-mail z kodem odbioru lub notyfikację w aplikacji mobilnej.

Oczywiście, skontaktuj się z Centrum Obsługi Klienta . tel.: 22 33 33 999 e-mail: usluga@orlenpaczka.pl  

O zwrot kwoty za niewywiązanie się z usługi ORLEN Paczka, mogą ubiegać się odbiorcy, którzy otrzymali przesyłkę po przekroczeniu terminu dostawy (maks. cztery dni robocze następujące po dniu nadania przesyłki).

Po zakupach w sklepie internetowym i wybraniu opcji dostawy za pośrednictwem usługi ORLEN Paczka, będziesz mógł odebrać swoją przesyłkę przy pomocy kodu odbioru przesłanego wiadomościami e-mail i SMS lub za pomocą aplikacji mobilnej ORLEN Paczka. Kod otrzymasz w chwili dostarczenia przesyłki do automatu paczkowego. Wystarczy podejść do automatu i wybrać dogodną dla Ciebie opcję odbioru:
  1. Zdalne otwarcie skrytki za pomocą aplikacji mobilnej. Należy wybrać opcję „otwórz zdalnie”.
  2. Za pomocą kodu sms. Wystarczy wpisać go na wyświetlaczu automatu paczkowego
  3. Za pomocą QR kodu zawartego w aplikacji mobilnej.

Podejdź do Automatu Paczkowego, wybierz opcję „Odbierz paczkę” i wpisz na ekranie swój kod odbioru, przesłany w wiadomości e-mail, SMS lub dostępny w aplikacji. Gotowe! Wyjmij paczkę. Nie zapomnij zamknąć skrytki.

Podejdź do Automatu Paczkowego, wybierz opcję „Odbierz paczkę” i zeskanuj kod QR, przesłany w wiadomości lub w aplikacji. Wystarczy, że przyłożysz otrzymany kod QR do czytnika. Skrytka otworzy się automatycznie!

Podejdź do Automatu Paczkowego, w aplikacji otwórz „Szczegóły przesyłki” i wybierz opcję „Otwórz zdalnie”. Nie musisz niczego potwierdzać na ekranie Automatu Paczkowego, ale upewnij się, że znajdujesz się blisko niego. Gotowe! Wyjmij paczkę i nie zapomnij zamknąć skrytki.

Jeśli Automat Paczkowy jest niedostępny lub uszkodzony i nie możesz odebrać swojej paczki, zgłoś ten fakt naszej infolinii pod numerem 502 167 536. Po przyjęciu Twojego zgłoszenia zweryfikujemy sytuację i w razie konieczności wydłużymy czas na odbiór przesyłki.

W aplikacji wybierz interesującą cię paczkę i naciśnij „Więcej”. Wśród informacji, na dole, znajdziesz „Status paczki”, który poinformuje cię na jakim etapie jest przesyłka.
Nadaję

  • Wejdź na stronę Pomoc Ukrainie i sprawdź listę produktów na które jest największe zapotrzebowanie.
  • Wypełnij krótki formularz nadania.
  • Wybierz Automat Paczkowy, gdzie bezpłatnie nadasz paczkę.
  • Spakuj paczkę i naklej na nią wydrukowaną etykietkę nadawczą.
  • Zanieś paczkę do wybranego Automatu Paczkowego ORLEN Paczki.
   

Wejdź na stronę Formularz nadania, wypełnij formularz i wydrukuj etykietę. Przesyłkę nadaj w dowolnym punkcie. Możesz nadać w automacie paczkowym, na stacji ORLEN, w kiosku RUCHu lub punkcie partnerskim.  

Obejrzyj film, w którym krok po kroku zobaczysz jak zapakować przesyłkę, aby bezpiecznie dotarła do odbiorcy. [embed]https://www.youtube.com/watch?v=FzDCl2X7vyU[/embed]  

Jeżeli otworzy Ci się mniejsza skrytka niż wielkość Twojej paczki możesz zmienić rozmiar skrytki postępując zgodnie z instrukcją z ekranu. Wystarczy abyś zamknął pierwotnie otwartą skrytkę i zmienił rozmiar skrytki na ekranie urządzenia.

ORLEN Paczka posiada własną sieć logistyczną składającą się z nowoczesnych centrów logistycznych i zautomatyzowaną sortownię centralną. Przesyłki dostarczają wykwalifikowani kurierzy w oznaczonych samochodach ORLEN Paczką.

Twoja paczka jest bezpieczna. Jeśli jej wartość nie przekracza 500 zł, obejmuje ją ubezpieczenie standardowe.

Maksymalna waga dla klientów indywidualnych wynosi 20 kg. Jeżeli jesteś klientem biznesowym ta waga wynosi 20 kg.

Wymiary paczki dla klientów indywidualnych: Mini: maksymalny wymiar paczki 8x38x60 cm, maksymalna waga do 5 kg. Standard: maksymalny wymiar paczki 41x38x60 cm, maksymalna waga do 20 kg.   Wymiary paczki dla klientów biznesowych: S:  8x38x60 cm, maksymalna waga 20 kg M: 19x38x60 cm, maksymalna waga 20 kg L: 41x38x60 cm, maksymalna waga 20 kg

Jeśli nadajesz ORLEN Paczkę, zwróć szczególną uwagę na wskazanie prawidłowego punktu odbioru oraz prawidłowego numeru telefonu odbiorcy przesyłki. Do odebrania paczki niezbędny jest kod odbioru, który otrzymasz w wiadomości sms i email oraz za pośrednictwem aplikacji ORLEN Paczka.

Po wypełnieniu formularza nadania, możesz udać się z paczką do dowolnego automatu paczkowego, stacji ORLEN, kiosku RUCHu lub punktu partnerskiego.

Nadanie paczki jako klient indywidualny możesz zrealizować za pośrednictwem formularza nadań. Przesyłkę należy opłacić online za pośrednictwem Przelewy24.

Z kodu rabatowego mogą skorzystać klienci, którzy nadają paczki za pośrednictwem formularza nadań. Po uzupełnieniu danych i wybraniu rozmiaru paczki należy zaznaczyć pole "Posiadam kod rabatowy". Pojawi się okienko, w które trzeba wpisać posiadany kod, a następnie kliknąć "Użyj". Cena paczki zostanie automatycznie obniżona o wartość kodu rabatowego. W kolejnym kroku przesyłkę należy opłacić online za pośrednictwem Przelewy24.

Etykieta nadawcza oraz kod nadania zostaną anulowane po 2 tygodniach. W celu anulowania etykiety i zwrotu pieniędzy należy wypełnić formularz reklamacyjny.

Nieodebrana przesyłka trafa do punktu z którego została nadana. Nadawca ma 3 dni na odbiór zwróconej przesyłki.
Pomoc

Masz pytania dotyczące ORLEN Paczki? Powyżej znajdziesz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. Jeśli jednak nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie, skontaktuj się z Centrum Obsługi Klienta, tel.: 22 33 33 999 (koszt połączenia według stawki operatora). Infolinia czynna: poniedziałek-piątek, w godzinach 7:00–20:00. Sobota i niedziela - prosimy o kontakt mailowy pod adresem usluga@orlenpaczka.pl.

Dzięki tej funkcjonalności aplikacji przypomnimy Ci o paczce do odbioru, jeśli znajdziesz się w sąsiedztwie Automatu Paczkowego, do której przesyłka została dostarczona.

Pierwszy raz korzystasz z ORLEN Paczki i chcesz wiedzieć więcej o zasadach korzystania z tej usługi? Regulamin jest dostępny pod linkiem: regulamin.

Konto klienta ORLEN Paczki usprawnia proces nadawania paczek. Cała historia Twojego konta znajduje się w jednym miejscu. Konto umożliwia również prowadzenie książki adresowej do odbiorców, do których wysyłasz paczki najczęściej!

Jeśli chcesz zautomatyzować proces nadawania paczek, skontaktuj się z Działem Handlowym: dh@orlenpaczka.pl, odpowiemy na wszystkie Twoje pytania i przedstawimy najkorzystniejsze rozwiązania dla Twojego biznesu.

Po zakupach w sklepie internetowym i wybraniu opcji dostawy za pośrednictwem ORLEN Paczki, możesz odebrać swoją przesyłkę przy pomocy kodu odbioru, przesłanego wiadomościami e-mail i SMS lub zdalnie za pomocą aplikacji mobilnej ORLEN Paczka. W momencie nadania paczki przez nadawcę otrzymasz wiadomość e-mail oraz powiadomienie w aplikacji. Kolejny e-mail i powiadomienie otrzymasz w chwili dostarczenia przesyłki do wybranego Automatu Paczkowego.

Masz pytanie dotyczące integracji? Skontaktuj się z Działem Handlowym: dh@orlenpaczka.pl  
Bezpieczeństwo

Tak, punkty odbioru są bezpieczne. Zadbaliśmy o przestrzeganie standardów bezpieczeństwa obsługi ORLEN Paczki.