FAQ

Tutaj znajdziesz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania

FAQ INFO
  • Jakie działania zostały podjęte w związku z zagrożeniem koronawirusem?

    Bezpieczeństwo Twojej paczki, to najwyższy możliwy priorytet. Z informacji na temat czasu utrzymywania się koronawirusa na listach i przesyłkach wiemy, że wirus może przeżyć około 24 h na tego typu przedmiotach. Proces obsługi Paczki w RUCH-u to zwykle 2 do 3 dni, stąd też wybierając Paczkę w RUCH-u minimalizujesz ryzyko zakażenia przez kontakt z wirusem na przesyłce. Aby jeszcze bardziej obniżyć ryzyko zakażenia tą metodą wszystkich pracowników logistyki paczki oraz kierowców dostarczających przesyłki do punktów odbioru wyposażyliśmy w rękawiczki ochronne. Opracowaliśmy też zalecenia obsługi paczek w punktach odbioru – zarówno własnych, jak i partnerskich. Zdajemy sobie sprawę, że jeden standard obsługi logistyki paczek, zgodny z opracowanymi zasadami oraz dostępną wiedzą na temat koronawirusa to cel nadrzędny, który świadczy o  najwyższym możliwym poziomie bezpieczeństwa.  
  • Czy proces obsługi PwR się zmienił w związku z koronawirusem?

    Paczka w RUCH-u to usługa kurierska, której proces logistyki połączony jest z codzienną dystrybucją prasy do ponad 18.000 lokalizacji na terenie całej Polski. Zagrożenie koronawirusem wymagało podjęcia ze strony Zespołu RUCH-u natychmiastowych działań, aby zapewnić możliwie najwyższy poziom bezpieczeństwa realizowanych usług. Jesteśmy świadomi, że obecnie prasa drukowana, którą dystrybuujemy często dla wielu ludzi jest jedynym źródłem rzetelnej informacji o zagrożeniu, stąd też proces logistyki musi uwzględniać wszelkie scenariusze działań oraz musi gwarantować sprawną dostawę, która jest bezpieczna dla naszych pracowników oraz klientów.     Traktując bardzo poważnie zalecenia instytucji sanitarnych oraz zgromadzoną wiedzę na temat koronawirusa w światowych agendach, takich jak Światowa Organizacja Zdrowia, wprowadziliśmy rozwiązania niwelujące ryzyko rozprzestrzeniania się zagrożenia w ramach naszych procesów logistycznych. Rozpoczęliśmy od szeroko zakrojonej kampanii informacyjno-edukacyjnej dla pracowników, w ramach której przekazaliśmy główne zalecenia dot. przeciwdziałania koronawirusowi. Zadbaliśmy o zaplecze sanitarne oraz antybakteryjne środki higieny we wszystkich naszych Centrach Logistycznych. Ograniczyliśmy ruch osób                  z zewnątrz do naszych magazynów (do odwołania na ich teren nie mogą wchodzić dostawcy, kurierzy z firm zewnętrznych oraz goście). Wiemy, że tylko maksymalnie hermetyczne środowisko pracy stanowi bezpieczeństwo dla naszych pracowników oraz obsługiwanych przesyłek i prasy drukowanej. Wszystkich pracowników logistyki wyposażyliśmy w rękawiczki jednorazowe. Przygotowaliśmy też nasze punkty odbioru do nowej sytuacji – wysłaliśmy stosowne instrukcje oraz materiały do oznaczenia punktów. Zalecamy przestrzegania zasady minimum 1,5 metra odległości miedzy odbierającym, a wydającym paczkę w punkcie odbioru. Regularnie wyposażamy naszych Agentów, prowadzących kioski i saloniki prasowe w środki higieny. Stosowne wytyczne udostępniliśmy również naszym punktom partnerskim. Zależy nam, aby cały proces obsługi paczki przestrzegał jednego standardu obsługi, który gwarantuje maksymalny poziom bezpieczeństwa.  
  • Czy dostawy Paczką w RUCH-u nie są zagrożone?

    Dostawy Paczką w RUCH-u to nie tylko gwarancja bezpieczeństwa obsługi, ale także pewność realizacji usługi.  RUCH S.A. to najstarsza polska firma logistyczna, która każdego dnia pokonuje 100.000 km. Logistyka prasy drukowanej oraz Paczki w RUCH-u stanowią gwarancję sprawnej obsługi naszych klientów. Prasa to towar o szczególnym znaczeniu w warunkach realnego zagrożenia epidemiologicznego. Wdrożone środki bezpieczeństwa, a także opracowane scenariusze działania firmy w różnych warunkach rozwoju sytuacji wpływają na możliwość zaoferowania klientom dobrej obsługi.  
  • Czy punkty odbioru w galeriach handlowych są zamknięte? 

    salonikach prasowych RUCH przeważa działalność sprzedaży prasy, która zgodnie z interpretacją przepisów o czasowym zamknięciu galerii handlowych wydaną przez Kancelarię Premiera nie dotyczy naszej firmy. Zamawiając Paczką w RUCH-u masz możliwość odbioru przesyłki w dogodnej lokalizacji, łącznie z galeriami handlowymi.  
  • Czy punkt odbioru jest bezpieczny?

    Tak, punkt odbioru jest bezpieczny. Zadbaliśmy o przestrzeganie standardów bezpieczeństwa obsługi Paczki w RUCH-u w punktach odbioru RUCH oraz punktach partnerskich. Wdrożone procedury minimalizują ryzyko zarażenia w trakcie procesu odbioru paczki.     W przypadku stwierdzenia takiego zagrożenia punkt natychmiast jest zamykany, dezynfekowany oraz ponownie uruchamiany, a Twoja paczka po dezynfekcji może zostać odebrana lub dostarczana jest do punktu alternatywnego, zlokalizowanego w pobliżu wybranej przez Ciebie lokalizacji. Prosimy o wyrozumiałość w przypadku takich działań, niemniej jednak Twoje bezpieczeństwo w sytuacji potencjalnego zagrożenia jest dla nas najważniejsze.  
  • Paczka w RUCHu Infolinia

    Masz pytania dotyczące Paczki w RUCHu? Poniżej znajdziesz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania statusu Twojej paczki, godzin otwarcia naszych punktów, wymiarach i wadze nadawanych paczek, procedurze odbioru przesyłki, czasie pozostałym do odbioru przesyłki, punktach świadczących usługę Paczka w RUCHu. Jeśli jednak, nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie skontaktuj się z Centrum Obsługi Klienta RUCH. tel.: 801 800 803 lub 22 693 70 00; e-mail: usluga@paczkawruchu.pl. Infolinia czynna jest od 7 do 18 w dni robocze.
  • Jak działa Paczka w RUCHu

    Paczka w RUCHu to usługa logistyczna umożliwiająca odbieranie paczek w ponad 4000 kiosków i saloników RUCH oraz punktów partnerskich, a także nadawanie paczek w całej sieci RUCH. Punkty zawsze są umiejscowione w dogodnych lokalizacjach - na osiedlach miejskich, w centrach handlowych, węzłach komunikacyjnych oraz w mniejszych miejscowościach i na terenach wiejskich - tym samym Konsument ma zawsze dogodny dostęp do swojej paczki.
  • Jak nadać Paczkę w RUCHu

    Wejdź na stronę NADAJ PACZKĘ i wypełnij formularz. Na pierwszym ekranie podaj dane Nadawcy i wybierz kiosk lub salonik w którym nadasz paczkę. Na drugim ekranie uzupełnij dane adresowe Odbiorcy i wskaż kiosk lub salonik do którego paczka ma być dostarczona. Na trzecim ekranie zostanie wygenerowany list przewozowy, który należy wydrukować i nakleić na paczkę, lub możesz wygenerować kod nadania, który nastepnie należy sobie zapisać. Z tak zaadresowaną paczką lub kodem nadania udaj się do punktu RUCH i poproś o nadanie.
  • Paczka w RUCHu kto dostarcza

    Dostawa Paczek utworzona jest na bazie ogólnopolskiej sieci logistycznej oraz punktów sprzedaży RUCHu. Paczki są dostarczane przez kierowców RUCH S.A., nowoczesnymi samochodami, razem z prasą od rana do każdego punktu RUCH oraz Punktów Partnerskich.
  • Paczka w RUCHu numer listu przewozowego

    Każda paczka posiada numer listu przewozowego. Dzięki niemu odbywa się sortowanie paczek i kierowanie ich do właściwego punktu odbioru. Ponadto, numer listu przewozowego pozwala Ci śledzić swoją paczkę.
  • Paczka w RUCHu brak kodu

    Poproś sprzedawcę w punkcie, aby skorzystał z opcji „przypomnij kod odbioru” na swojej kasie. SMS z kodem odbioru zostanie dostarczony w przeciągu 15-20 minut.
  • Paczka w RUCHu w niedzielę

    Paczki dostarczamy w dni robocze. Zazwyczaj nasze punkty są czynne również w sobotę i niedzielę, dzięki temu paczkę możesz odebrać w godzinach otwarcia wybranego punktu. Pamiętaj! Na odebranie przesyłki masz 5 dni, następnie paczka zostanie odesłana do nadawcy.
  • Numer nadania Paczki w RUCHu

    Wybierz punkt odbioru i wypełnij formularz. Przy wyborze sposobu nadania wybierz "Nie mam drukarki", zapisuję kod nadania. Z zapisanym numerem nadania udaj się do wybranego punktu i poproś o nadanie podając właśnie ten numer.
  • Paczka w RUCHu gdzie odebrać

    Usługa Paczka w RUCHu umożliwia odbiór przesyłek w ponad 4000 kiosków i saloników RUCH oraz punktach partnerskich na terenie całego kraju. Punkty zlokalizowane są zarówno w wiekszych jak i mniejszych miejscowościach. Jeśli nie możesz znaleźć punktu odbioru wskazanego w wiadomości SMS, wejdź na: paczkawruchu.pl/znajdz-kiosk
  • Paczka w RUCHu powiadomienie

    Podczas całej podróżny Twojej paczki do punktu odbioru, dostaniesz od nas powiadomienia e-mail o zmieniających się etapach/statusach przesyłki. Kiedy paczka dotrze na miejsce odbioru, niezwłocznie poinformujemy Cię, wysyłając SMS na podany przy składaniu zamówienia numer telefonu komórkowego.
  • Co to jest punkt odbioru Paczki w RUCHu

    Paczkę możesz odebrać w każdym kiosku i saloniku RUCH. Odbiór jest możliwy również w punktach partnerskich oznakowanych logiem Paczki w RUCHu. Wszystkie punkty odbioru możesz znaleźć na: paczkawruchu.pl/znajdz-kiosk . Na odbiór paczki masz 5 dni roboczych.
  • Paczka w RUCHu brak sms

    Upewnij się, że: - nie masz założonej blokady na bramki SMS u swojego operatora komórkowego; - nie masz przepełnionej skrzynki odbiorczej w swoim telefonie; - nie podano błędnego numeru telefonu lub nie został podany numer stacjonarny. Jeśli wciąż nie otrzymałeś kodu odbioru, poproś sprzedawcę, aby skorzystał z opcji „przypomnij kod odbioru” na swojej kasie. SMS z kodem odbioru zostanie dostarczony w przeciągu 15-20 minut.
  • Paczka w RUCHu czas dostawy

    Ponad 98% paczek dociera do wybranego Punktu odbioru już w ciągu dwóch dni od momentu nadania przesyłki przez sklep internetowy.
  • Czy Paczka w RUCHu jest ubezpieczona

    Twoja paczka jest bezpieczna. Jeśli jej wartość nie przekracza 300zł, obejmuje ją ubezpieczenie standardowe. Jeżeli zaś wartość przesyłki przekroczy 300zł, nadawca Twojej przesyłki może wykupić ubezpieczenie dodatkowe.
  • Paczka w RUCHu waga

    Możesz nadać dwa rodzaje paczek: - Mini paczka o wymiarach 20x30x50 cm powinna ważyć do 1 kg; - Standard paczka o takich samych wymiarach 20x30x50 cm powinna ważyć od 1 do 20 kg.
  • Paczka w RUCHu wymiary

    Paczki Mini i Standard różnią się tylko wagą. Wszystkie nadawane paczki, powinny mieć maksymalne wymiary: 20x30x50 cm.
  • Paczka w RUCHu zaginęła

    Sprawdź status swojej paczki (tabelę statusów znajdziesz poniżej). Jeśli status paczki mówi o jej zaginięciu skontaktuj się z Centrum Obsługi Klienta RUCH. tel.: 801 800 803 lub 22 693 70 00 e-mail: usluga@paczkawruchu.pl Dołożymy wszelkich starań, by odnaleźć zaginioną paczkę.
  • Paczka w RUCHu zamknięty kiosk

    Większość punktów obsługujących Paczkę w RUCHu jest otwarta w godzinach 06.00.- 20.00. Czas pracy punktów znajdziesz na stronie paczkawruchu.pl/znajdz-kiosk. Jeżeli kiosk lub salonik jest nieczynny z powodu wypadków losowych, paczka zostanie przeniesiona do najbliższego punktu RUCH bądź zwrócona do nadawcy. Otrzymasz SMSa z nowym miejscem odbioru.
  • Paczka w RUCHu zwrot do nadawcy

    Jeżeli nie udało Ci się odebrać paczki w ciągu 5 dni roboczych, paczka została zwrócona do Nadawcy. Skontaktuj się z Nadawcą przesyłki w celu jej ponownego nadania.
  • Paczka w RUCHu czas na odbiór

    Twoja paczka będzie czekała 5 dni roboczych w punkcie odbioru od otrzymania SMSa z kodem odbioru.
  • Paczka w RUCHu gdzie nadać

    Paczkę w RUCHu można nadać we wszystkich punktach własnych RUCH, zlokalizowanych na terenie całego kraju. Znajdź punkt RUCH blisko Twojego domu: paczkawruchu.pl/znajdz-kiosk
  • Paczka w RUCHu gdzie znaleźć formularz reklamacyjny

    Aby złożyć reklamację na usługę Paczki w RUCHu, pobierz i wypełnij formularz reklamacyjny <pliki do pobrania> i prześlij na adres: reklamacje@paczkawruchu.pl lub skontaktuj się z Centrum Obsługi Klienta RUCH. tel.: 801 800 803 lub 22 693 70 00
  • Paczka w RUCHu na co trzeba zwrócić uwagę przy nadawaniu paczki

    Jeśli nadajesz Paczkę w RUCHu, zwróć szczególną uwagę na wskazanie prawidłowego punktu odbioru oraz prawidłowego numeru telefonu odbiorcy przesyłki. Numer telefonu jest niezbędny do odebrania paczki.
  • Paczka w RUCHu czy trzeba nadać paczkę w kiosku wskazanym przy rejestracji przesyłki

    Po wypełnieniu formularza nadania, możesz udać się z paczką do dowolnego punktu RUCH. Wskazany kiosk lub salonik jest tylko miejscem, gdzie zostanie dostarczona paczka, jeśli odbiorca jej nie odbierze.
  • Paczka w RUCHu czy jest możliwość nadania większej ilości paczek

    Jeżeli chcesz nadać więcej niż jedną paczkę, wypełnij formularz nadania, a następnie kliknij "dodaj kolejną paczkę". Dane nadawcy zostaną zapamiętane, a Ty nadasz tyle paczek ile chcesz.
  • Paczka w RUCHu nie mogę odebrać paczki osobiście

    Wystarczy, że przekażesz zaprzyjaźnionej osobie kod odbioru, który jest niezbędny do uzyskania paczki w punkcie.
  • Paczka w RUCHu czy mogę odebrać paczkę bez kodu odbioru

    Paczkę możesz odebrać tylko i wyłącznie po przez podanie prawidłowego 5-cio lub 6-cio cyfrowego kodu odbioru, który został wysłany na Twój telefon komórkowy. Jeśli nie otrzymałeś kodu odbioru skontaktuj się z Centrum Obsługi Klienta RUCH. tel.: 801 800 803 lub 22 693 70 00 e-mail: usluga@paczkawruchu.pl
  • Paczka w RUCHu czy mogę odebrać paczkę osobiście z centrum logistycznego

    Paczkę w RUCHu można odebrać jedynie w kiosku lub saloniku RUCH bądź punktach partnerskich oznaczonych logiem usługi Paczka w RUCHu.
  • Paczka w RUCHu błędny numer telefonu

    Jeżeli przez pomyłkę podałeś błędny numer telefonu na który ma trafić kod odbioru paczki, skontaktuj się z nadawcą paczki, bądź poproś nadawcę o kontakt e-mail: usluga@paczkawruchu.pl
  • Paczka w RUCHu regulamin

    Pierwszy raz korzystasz z Paczki w RUCHu i chciałbyś wiedzieć więcej o zasadach korzystania z tej usługi? Regulamin jest dostępny na: www.paczkawruchu.pl/wp-content/uploads/2017/02/Regulamin_PwR.pdf
  • Paczka w RUCHu - jakie są korzyści z założenia konta klienta

    Konto Klienta Paczki w RUCHu, usprawnia proces nadawania paczek. Cała historia - w jednym miejscu. Konto umożliwia również prowadzenie książki adresowej do Odbiorców, do których wysyłasz paczki najczęściej! Dzięki temu, nie musisz wpisywać danych adresowych przy każdym nadaniu.
  • Kiedy płacę za nadanie paczki?

    Za nadanie Paczki w RUCHu możesz zapłacić podczas nadania w punkcie RUCH.
  • Nie mogę odszukać kiosku/saloniku, którego adres został do mnie wysłany w SMSie

    Wejdź na stronę paczkawruchu.pl/znajdz-kiosk i skorzystaj z wyszukiwarki punktów Paczki w RUCHu. Poza lokalizacją będzie podany także dokładny opis ułatwiający odnalezienie punktu.
  • Czy mogę otrzymać kod odbioru dzwoniąc do Centrum Obsługi Klienta RUCH?

    W pierwszej kolejności sprawdź, czy podany numer telefonu jest prawidłowy. Jeśli nie, skontaktuj się z  Centrum Obsługi Klienta RUCH: tel.: 801 800 803 lub 22 693 70 00 e-mail: usluga@paczkawruchu.pl Jeśli zagubiłeś kod odbioru, poproś sprzedawcę, aby skorzystał z opcji "przypomnij kod odbioru".
  • Czym różni się metoda nadania kodem od listu przewozowego?

    Po wyborze nadania paczki kodem, nie ma konieczności konieczności wydruku listu przewozowego  Po wygenerowaniu kodu nadania należy podać go w punkcie przy nadawaniu przesyłki. Sprzedawca przyjmujący paczkę naklei na niej etykietę z kodem. Taką metodę warto zastosować, kiedy nie mamy dostępu do drukarki, czy podczas nadawania z urządzenia mobilnego.
  • Czy i kiedy otrzymam informację, gdzie jest moja paczka?

    Odbiorca otrzymuje informację mailową w momencie nadania przesyłki przez nadawcę, wraz z linkiem pod którym może na bieżąco śledzić drogę swojej przesyłki.
  • Od kiedy jest liczony czas wysyłki Paczki w RUCHu?

    Czas wysyłki Paczki w RUCHu jest liczony od momentu nadania przesyłki w punkcie przez Nadawcę lub odbioru przesyłki z magazynu Nadawcy przez logistykę RUCH.
  • Kiedy mogę ubiegać się o zwrot kwoty za niewywiązanie się z usługi Paczka w RUCHu?

    O zwrot kwoty za niewywiązanie się z usługi Paczki w RUCHu, mogą ubiegać się Odbiorcy, którzy otrzymali przesyłkę po przekroczeniu terminu dostawy (max. cztery dni robocze następujące po dniu nadania przesyłki).
  • Czy mogę nadać paczkę w Punktach Partnerskich?

    Klienci Indywidualni mogą nadawać przesyłki tylko w punktach RUCHu. W punktach partnerskich przesyłki mogą nadawać Klienci Biznesowi, którzy mają podpisaną umowę z Paczką w RUCHu.
  • Paczka w RUCHu jak odbierać

    W momencie kiedy Twoja paczka dotrze do wskazanego punktu odbioru, na Twój numer telefonu zostanie wysłany 5 lub 6–cyfrowy kod odbioru (PIN) z którym należy udać się po paczkę. Kod odbioru jest niezbędny do wydania paczki przez sprzedawcę.
  • Paczka w RUCHu płatność przy odbiorze

    Opcja płatności "za pobraniem" umożliwia opłacenie Paczki w RUCHu przy odbiorze w wybranym punkcie RUCH. Płatności możesz dokanać zarówno kartą jak i gotówką.
  • Paczka w RUCHu statusy przesyłki

    Twoja paczka na każdym etapie swojej drogi otrzymuje odpowiedni status. Dzięki temu, możesz dowiedzieć się na jakim etapie znajduje się Twoja przesyłka. Chcesz sprawdzić gdzie jest paczka? Wejdź na: paczkawruchu.pl/sledz-paczke i wpisz numer listu przewozowego w pole śledzenia paczki.
  • Paczka w RUCHu API

    Masz pytanie dotyczące API? Skontaktuj się z Działem Handlowym: dh@ruch.com.pl
  • Paczka w RUCHu integracja

    Masz pytanie dotyczące Integracji? Skontaktuj się z Działem Handlowym: dh@ruch.com.pl
  • Paczka w RUCHu automatyzacja procesu wysyłkowego

    Prowadzisz duzy sklep wysyłkowy, a Twoi Klienci korzystają z Paczki w RUCHu? Jeśli chcesz zautymatyzować proces nadawania paczek  Skontaktuj się z Działem Handlowym: dh@ruch.com.pl, odpowiemy na wszystkie Twoje pytania i przedstawimy najkorzystaniejszą dla ofertę dla Twojego biznesu.
  • Paczka w RUCHu zapytaj o szczegóły współpracy

    Masz pytanie dotyczące współpracy z Paczką w RUCHu? Skontaktuj się z Działem Handlowym: dh@ruch.com.pl
  • Nie wykorzystałem wygenerowanej etykiety nadawczej bądź kodu nadania

    Etykieta nadawcza oraz kod nadania zostaną anulowane po 2 tygodniach
  • Czy będę musiał zapłacić za niewykorzystaną etykietę nadawczą bądź kod nadania?

    Nie. Zostaniesz obciążony tylko za fizycznie nadane paczki. Etykieta nadawcza oraz kod nadania stracą ważność po 2 tygodniach od wygenerowania.
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.